رستوران گرانیوم- کوپنهاگن-دانمارک

 - Geranium – گرانیوم- کوپنهاگن-دانمارک

جزئیات، بشقاب های هنری که از بهترین مواد فصلی اسکاندیناوی جشن برپا می کنند.

هنر خوراکی: از ترکیب بسیار بعید طبیعت و فن آوری پیشرفت مزه منو در قلب آشپز راسموس کوفید (Rasmus Kofoed) شکل می گیرد: ۱۷ غذا با الهام از دوره های هنری از مواد آلی و اسکاندیناوی وحشی شکل گرفته است. برگهای شکننده و تقریباً شفاف از پوره کنگر فرنگی اورشلیم ساخته شده است، آنچه که به نظر می رسد صدف براق است در واقع خمیرهایی هستند که با جوهر ماهی مرکب رنگ شده اند.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

آنچه باعث خاص شدن آن می شود محل واقع شدن آن است. مکان نسبتاً غیرمنتظره یک استادیوم ملی فوتبال ژرانیوم (Geranium) به عنوان پس زمینه است. این رستوران در طبقه هشتم این مرکز واقع شده است و اتاق ناهار خوری آن دارای منظره پانوراما از Fælledparken (باغهای مشترک) است. از مدیریت بخواهید برای دیدن از جالب ترین نماهای میدان ورزشگاه، در فضای عقب آشپزخانه گشت و گذار کنید.

https://parsa-epc.com/wp-content/uploads/2019/08/Geranium-WORLD-2019-DiSH2.jpg

لیست کامل رستوران های برتر جهان

هزینه ها در رستوران داری

 هر پروژه صنعت رستوران داری به طور دائم تمام اهداف و برنامه ریزی های خود را در راستای توسعه بازار و افزایش فروش مدیریت می کند.

البته افزایش فروش نتیجه مجموعه اقدامات اصولی، صحیح و اثر بخش در حوزه بازار یابی و تبلیغات تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشد. از این رو با برنامه ریزی دقیق در حوزه بازارسازی، بازارداری و تبلیغات می توان به این مهم دست یافت.

اهم موارد مرتبط جهت افزایش فروش در بخش های زیر می باشد:

1- برندسازی تبلیغات،ایجاد مفاهیم بصری، رنگ سازمانی و فریاد تجاری

2- ایجاد نظام یکپارچه ابزارهای تبلیغاتی، کارت، سربرگ، برشور، پاکت، جعبه و غیره

3- وب سایت، اینستاگرام، تبلیغات در فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ

4- ارتباط با مشتری، مشتری مداری و استقرار سیستم شکایت و رضایتمندی مشتری

5- ارزیابی، تثبیت و بهبود کیفیت خدمات رستوران و طراحی رستوران در غذا و سرویس

 

https://parsa-epc.com/wp-content/uploads/2019/07/csm_TI_RESTAURANT_PALMBEACH4_RGB_2000x860_add5f54263-1.jpg

 

امروزه یکی از مسائل همیشگی مدیران کسب و کار در صنعت رستوران و طراحی رستوران داری کنترل و هدایت کلیه مولفه ها و مواردی است که بتواند تناسب صحیح و منطقی بین درآمد و هزینه ایجاد نماید. هر فعال اقتصادی که توازن در آمد و هزینه را رعایت ننماید بالطبع ریسک قابل توجهی را به کسب و کار خود تحمیل خواهد کرد.

رستوران داری یکی از پر چالش ترین کسب و کار های خدماتی و اهم غدغه های این تجارت در بخش های ذیل میباشد:

1- هزینه های ابنیه، طراحی و دکوراسیون داخلی،تاسیسات مکانیکل و الکتریکال

2- هزینه خرید و تامین ماشین آلات، تجهیزات، لوازم و ابزار کار و استهلاک

3- هزینه های مرتبط با زنجیره های تامین مواد اولیه، تنوع بالا اقلام مواد اولیه غذایی وغیر غذایی، سرمایه در گردش

4- هزینه منابع انسانی ثابت و تمام وقت، هزینه مشاوران و کارشناسان و آموزش های مختلف پرسنل

5- هزینه مرتبط با بازاریابی، تبلیغات، برند سازی جهت معرفی کسب و کار فروش

6- هزینه های انرژی، سربار، بیمه مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده

7- قیمت گذاری منطقی و مشتری پسند، حفظ رضایت مشتریان

 

یکی از مهمترین  وظایف صاحب یا مدیر کسب و کار غذا و نوشیدنی در راه اندازی فست فود کنترل و پایش کلیه موارد مالی و اقتصادی است.

مجموعه اقدامات صاحبان و مدیران صنعت رستوران حین راه اندازی رستوران بایستی در دو محور کاهش هزینه و افزایش فروش به طور جداگانه برنامه ریزی و اجرا شود.

در علوم مدیریت کاهش هزینه به مجموعه اقداماتی گفته میشود که هدف آن کنترل، پایش، تثبیت هزینه های پنهان و آشکار میباشد.

معمولا در اکثر رستوران و کیترینگ ها کلیه هزینه ها به طور کامل محاسبه نمی گردد و در نتیجه کنترل و کاهش هزینه دارای اثر بخشی لازم نمی باشد.

مهمترین عامل در هزینه موارد ذیل می باشد:

1- محاسبه هزینه مواد اولیه غذا در منو غذایی (تهیه و تدوین رسیپی کارت)

2- مدیریت منابع و مبالغ سرمایه گذاری ثابت، سرمایه در گردش

3- کاهش استهلاک ماشین الات و مبلمان با استفاده صحیح از امکانات موجود توسط آموزش دائم پرسنل

4- حقوق و دستمزد، افزایش راندمان با مدیریت اصولی، کارشناسی، مشاوره و آموزش تخصصی جهت بهره وری

5- تبلیغات، بازاریابی اثر بخش، دیجیتال مارکتینگ نتیجه گرا با استفاده از اصول بازاریابی پارتیزانی

 

واژه‌های تأثیرگذار در دنیای تجارت خیلی زیاد استفاده می‌شود، اما واقعاً قدرت تشویق و ترغیب چگونه اثرگذار می‌شود؟ برای تجارت، اصول روابط متقابل و کمبود فاکتورهای مهمی در بازی تشویق و ترغیب هستند. وقتی شما یک‌چیز غیرقابل‌انتظار یا شخصی به مشتری بدهید، تمایل مشتری به قدردانی بیشتر می‌شود. در همین راستا، آن‌ها همچنین تمایل به داشتن جیزهایی دارند که کمیاب هستند، عواملی که باعث تشویق و ترغیب مشتری می‌شوند عبارتند از:

  • روابط متقابل: یک مطالعه در زمینه فرانچایز و  آشپزخانه صنعتی نشان داده دریافت یک شکلات نعنائی از گارسون، انعام آن‌ها را 3 درصد زیاد می‌کند و دو شکلات نعنائی برابر است با افزایش 14 درصدی انعام گارسون. اما اگر شکلات دوم را بگذارید رو میز و بروید، یک مکث کنید و سرتون رو برگردونید به مشتری بگویید این شکلات برای شما دوستان خوب، قطعاً انعام به 23 درصد افزایش می‌رسد (این افزایش به دلیل نحوه دادن شکلات ایجادشده نه به خاطر شکلات)

 

  • کمبود: اصولاً آدم‌ها چیزهایی رو می‌خواهند داشته باشند که کم باشه، مثلاً وقتی هواپیمایی انگلیسی اعلام کرد که مسیر لندن- نیویورک را به دلیل غیراقتصادی بودن آن دیگر دو بار در روز نخواهد داشت ، ناگهان پیش‌فروش بلیط افزایش یافت و فروش بالا رفت (مردم دنبال موارد کمیاب و منحصربه‌فرد هستند، که همه استفاده نمی‌کنند)

 

  • تخصص و تسلط: مردم اصولاً از متخصصانی پیروی می‌کنند که بدانند اعتبار و دانش دارند. روانشناسان مثال خوبی در این زمینه هستند، آن‌ها وقتی مدرک‌ها و گواهینامه‌های تخصصی خود را به دیوار مطبشان زده باشند می‌توانند بیماران خود را به‌راحتی ترغیب کنند که برنامه و داروهایی که به آن‌ها می‌دهند را رعایت و استفاده کنند (مدارک و گواهینامه‌های نصب‌شده بروی دیوار، تخصص و تسلط آن‌ها را نشان می‌دهد و باعث جلب اعتماد بیماران می‌شود)

 

  • دوست داشتن: انسان‌ها اصولاً ترجیح می‌دهند به کسانیکه دوستشان دارند پاسخ مثبت بدهند. اما چه چیزهایی باعث می‌شود یک شخص کسی رو دوست داشته باشه؟ در یک مطالعه بین دانش آموزان رشته MBA به گروه اول گفته شد (گاسترونومی) این ایده رو همگی قبول کنند که در این جلسه "زمان پول است" و مستقیماً شروع به تجارت کنند. در این گروه 55% از دانش آموزان به توافق با دیگران رسیدند. اما در مقابل، به گروه دوم گفته شد قبل از شروع بحث، اطلاعات و ایده‌های شخصی خود را با دیگران درمیان بگذارند و ایده‌ها و وجه تشابه همدیگر را شناسایی کنند و شروع به بحث کنند. در این گروه 90% افراد گروه موفق به توافق با دیگران شدند. درنتیجه، اصل قدرتمند دوست داشتن به دنبال داشتن وجه تشابه با دیگران ایجاد می‌شود و قبل از شروع تجارت، تعریف و اطلاعات واقعی می‌تواند این رابطه را ایجاد کند. بنابراین همیشه قبل از شروع کار، با طرف مقابل خود صحبت کنید و ایده‌های همدیگر را شناسایی کنید و یک رابطه صادقانه دوستانه ایجاد کنید.

 

 

تاریخچه کیترینگ

 

تاریخچه کیترینگ

امروزه واژه کترینگ (catering) و بحث طراحی کترینگ واژه چنان نا آشنایی برای ما نیست.
تاریخچه کیترینگ به آغاز استفاده از هواپیماهای مسافربری بر میگردد. در کیترینگ هواپیمایی، مسافران با توجه به مسافت پرواز، کلاس پرواز و موارد دیگر مورد پذیرایی توسط مهمانداران هواپیمایی قرار می گیرند.
خود کلمه کیترینگ در زبان انگلیسی (Catering) به طور کلی معرف صنعت آماده سازی و تهیه و طبخ نوشیدنی و غذا در محلی مشخص و سرو غذا در محلی دیگر جهت پذیرایی می باشد، به عنوان مثال میتوان از کیترینگ هواپیمایی، کیترینگ قطار، کیترینگ بیمارستانی، کترینگ هتل ها و کترینگ کشتیرانی نام برد.
تلاش های مقدماتی در صنعت catering کیترینگ از دهه ۱۹۲۰ آغاز شده است که موضوع آن خوراکی های درون پروازی است، اما نخستین آشپزخانه ای که برای تهیه خوراکی های درون پروازی بوجود آمده است، در سال ۱۹۳۶ توسط خطوط هوایی امریکا ایجاد شده و محتویات آن بطور معمول شامل گوشت (اکثرا گوشت مرغ یا گوشت قرمز گاو و گوساله )، یک نوع سالاد یا سبزی، کمی نان و یک دسر شیرینی و شکلات بود.

در برخی از کیترینگ های هواپیمایی مسئول تامین خوراکی ها معمولا یک غذای جانشین از قبیل غذای طبخ شده یا غذای ویژه دین کلیمی ها، مسلمانان و گیاهخواران نیز تهیه می کنند. البته این غذاها باید از قبل وبرخی اوقات هنگام خرید بلیط سفارش داده شوند.
کیترینگ به عنوان یک صنعت غذایی از حدود سال ۱۸۲۰ میلادی در امریکا، توسط امریکایی های افریقایی تبار رشد و نمو کرد و به عنوان صنعت سودآور غذایی توسعه پیدا کرد، پس از آن در حدود سالهای ۱۹۳۰ میلادی موسسات دولتی در اتحاد جماهیر شوروی با منوهای ساده شروع به توسعه موسسات دولتی پذیرایی به عنوان بخشی از سیاست های اشتراک منابع خود کردند، به تدریج با توسعه صنعت غذا، از حدود سال ۱۹۶۰ میلادی غذاخوردن در کیترینگ های دولتی و پذیرایی فراگیرتر شد.

تشکل صنفی جهانی کیترینگ

امروزه تهیه کنندگان خوراک های کترینگ در تمام دنیا، در درون یک تشکل صنفی به نام IFCA ( که برگرفته از عبارت International Flight Catering Association است) ، گرد هم آمده اند. این انجمن در سال ۱۹۸۰ میلادی در انگلستان تشکیل شده است و از سال ۲۰۰۵ میلادی کیترینگ های قطاری و کیترینگ های کشتیرانی نیز به آن ملحق شدند. در سال های اخیرتهیه کنندگان غذا برای سمینارها، اردوها وتورهای گردشی و بازدید های علمی نیز به سیستم تهیه و توزیع غذای کترینگی تمایل نشان داده اند و مورد استقبال نیز واقع شده است.

 

کیترینگ چیست

کیترینگ چیست

بخش آشپزخانه کیترینگ (آشپزخانه صنعتی) که در آن غذاهای همه وعده های غذایی بسته به نیاز مجموعه هدف تهیه می شود، با تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای تولید غذا و نوشیدنی بصورت عمده فعال است.
همچنین در آشپزخانه های صنعتی همه محصولات و مواد اولیه آشپزی با استانداردهای صنعت غذا چک می شوند که بخشی از فرآیند آشپزی صنعتی به حساب می آید.

روابط عمومی به بیانی ساده و کلی برقراری ارتباط هدفمند به موقع، موثر ودوسویه میان درون و برون از یک مجموعه تعریف می شود.خوراکیهای درون پروازی در همین راستا، مجموعه ای بشمار می رود که روابط عمومی هرخط هوایی باید درچهارچوب فعالیت های بازار افزایی خود به آن توجه نشان داده وبه بهره برداری از امکانات بالقوه بسیار گسترده ای بپردازد. در همین زمینه روابط عمومی فوق تخصصی حوزه خوراکیهای درون پروازی قادر است ایفاگر نقش موثری نه تنها در عرصه دادوستد اقتصادی بلکه در حوزه ارتباطات فرهنگی میان کشورها دارد.

استفاده از خوراکیهای بومی هرکشور در منوی پذیرایی (بعنوان مثال در مورد ایران غذاهای سنتی نظیر چلوکباب، چلو خوشت های مختلف، شربت های تهیه شده از عرقیجات گیاهی، شیرینی های محلی از نوع سوهان قم، باقلواو قطاب یزد، کلمپه و کماچ کرمان، گز اصفهان و …) و اطلاع رسانی محلی در مورد آنها می تواند ابزار موثری برای شناساندن فرهنگ اصیل به یکدیگر بشمار آید.
در اکثر کیترینگ ها بویژه در کیترینگ هواپیمایی تولیدات غذایی بصورت وکیوم و در ظروف یکبار مصرف آماده و تهیه می شوند.

منبع : سایت شرکت پرسا

 

انتخاب صحیح تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

 تجهیزات آشپزخانه های صنعتی بر اساس نوع کاربردشان در قسمت های متفاوت آشپزخانه ، در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

تجهیزات بار انداز و انبار

تجهیزات آماده سازی

تجهیزات پخت

تجهیزات پخت نان

تجهیزات سرویس و کافه تریا

تجهیزات نوشیدنی

تجهیزات شستشو

تجهیزات حذف مواد دور ریختنی

انتخاب صحیح تجهیزات آشپزخانه های صنعتی :

برای انتخاب درست تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و تعیین ویژگی های هر یک باید روشی که جهت تولید مواد غذایی به کار گرفته می شود را در نظر گرفت نظیر:

در روش های مختلف تولید مواد غذایی ، قسمت بار انداز ، آماده سازی و تجهیزات شستشو ویژگی های یکسانی دارند.

۱- پخت – سرو (Cook-Serve) معمولادر رستوران ها و یا سازمانهایی که پخت نمایشی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.بعد از دریافت سفارش، غذای مورد نظر با تجهیزات مناسب پخته شده و بلافاصله برای مشتری سرو می شود.بشقاب آماده شده ممکن است تنها برای چند لحظه روی کانتر سر آشپز قرار بگیرد تا پیشخدمت آن را بردارد و در اختیار مشتری قرار دهد.

۲- پخت – نگه داری – سرو (Cook-Hold-Serve) مواد غذایی بین پخت تا سرو زمان بیشتری (بالای ۶۰ دقیقه) نگه داری می شوند.این مدل، در کانسپت (Concept) کافه تریا مورد استفاده قرار می گیرد.مواد غذایی می توانند در انواع متفاوتی از تجهیزات نگه داری شوند برخی از آنها نمایشی هستند و در دید قرار می گیرند و مشتری می تواند غذای مورد نظر خود را از داخل آنها انتخاب نماید، برخی دیگر در داخل آشپزخانه استفاده می شوند.انتخاب دستگاه نگه داریی (Holding) که کیفیت،ظاهر و ارزش غذایی مواد طبخ شده را حفظ کند بسیار در این روش حائز اهمیت می باشد.

۳- پخت – سرما – انبار – گرما – سرو (Cook-Chill-Store-Reheat-Serve) و یا به طور خلاصه پخت – سرما (Cook/Chill) در این روش مواد غذایی بعد از پخت بلافاصله سرد می شوند، انبار می شوند تا بعدا گرم شده و مورد استفاده قرار بگیرند.از این روش به عنوان روش پخت پیشرفته یاد می شود. اولین بار ۳۰ سال پیش که این روش ابداع شد، در آشپزخانه های مرکزی مورد استفاده قرار می گرفت.

تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

ویژگی های تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

در روش پخت – سرما مدت زمان نگه داری مواد غذایی را از ۵ روز به ۶ هفته افزایش می دهد و با روش پخت – فریز (Cook-Freeze) حداکثر تا ۶ ماه می توان مواد غذایی را نگه داری کرد. تجهیزات آشپزخانه صنعتی، این دو روش مزایای آشپزخانه های مرکزی را از نظر موارد زیر به حداکثر می رسانند:

  1. کاهش هزینه های نیروی انسانی
  2. کاهش هزینه های مواد غذایی
  3. کاهش هزینه های تعمیر و نگه داری تجهیزات
  4. کاهش هزینه های آب، برق و گاز
  5. کیفیت یکنواخت و کنترل محصولات
  6. افزایش سلامت مواد غذایی

روش پخت – سرما در رستوران های زنجیره ای، رستوران های منفرد، بیمارستان ها، هتل ها، زندان ها و مدرسه ها استفاده می شود.همچنین هتل های زنجیره ای و کترینگ ها از این روش در آماده کردن مواد غذایی بهره می برند.

قبل از ابداعِ تکنولوژی پخت – سرما حجم زیادی از غذاهای طبخ شده تا زمان سرو برای مدت زمان زیادی گرم نگه داشته می شدند و مقدار دور ریزی غذا در این روش بسیار زیاد بود.

هزینه راه اندازی فست فود

 یکی از راه های کلی طبقه بندی هزینه راه اندازی فست فود ، چینش آن به صورت دکوراسیون – تجهیزات صنعتی آشپزخانه راه اندازی – مواد مصرفی میباشد.

مسلما اگر محل مورد نظر اجاره و یا رهن باشد یک مورد مهم دیگر به نام هزینه رهن و اجاره مکان هم افزوده میشود

با توجه به پرسش های متداولی در زمینه هزینه ها از جمله:

  •  میزان براورد هزینه دکوراسیون
  •  میزان براورد هزینه راه اندازی
  •  میزان براورد هزینه تجهیزات
  •  میزان براورد هزینه اولیه مصرفی

هزینه شما ارتباط مستقیمی با برنامه، استراتژی و اهداف شما دارد.

معمولا سوال متداول افرادی که تجربه کمتری در این زمینه دارند این است که هزینه راه اندازی فست فود یا کافی شاپ به چه میزانی است یا بعضی از شرکت های خصوصی یا دولتی استعلام قیمت می خواهند.

برای اینکه اطلاعات مناسبی در این زمینه بدست بیاورید باید به طور دقیق به تشریح شرایط خود پرداخته تا کارشناسان خبره مبلغ سرمایه اولیه را برای شما تخمین بزنند. اما توصیه می شود این کارشناسان افراد ذینفع در فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی یا فروشندگان نباشند. معمولا مشاوره این افراد باعث بالا رفتن حجم سرمایه گذاری اولیه یا پایین آمدن کیفیت تجهیزات فست فود یا کافی شاپ می شود. ضمنا نکته ای که دارای اهمیت فراوانی است برای بالانس بودن خط آشپزخانه نیاز به دانش فنی کاربردی می باشد.

البته شایان ذکر است متاسفانه بعضی افراد به عنوان کارشناس وارد عمل شده و هزینه سرمایه گذاری بسیار پایین تر از نرخ واقعی اعلام می کنند. با توجه به اینکه هر سرمایه گذاری طبیعتا مایل به سرمایه گذاری کمتر برای کسب هدف برابر دارد ، ناخواسته هزینه های انجام می دهد که در آینده بسیار نزدیک باید دچار دوباره کاری های پر هزینه شود.

 

هزینه راه اندازی فست فود

بررسی بازار هزینه راه اندازی فست فود

در هر عمل تجاری که ماحصل آن سود است، بازاریابی نقشی بس پر رنگ را بازی می کند. با توجه به بررسی های به عمل آمده قریب به ۶۶% از افرادی که قصد راه اندازی یک فست فود را دارند به این مهم توجه کافی نداشته و سرمایه خود را در شرایط نامناسبی قرار می دهند.

بررسی فنی هزینه راه اندازی فست فود

قطعا این مرحله باید توسط کارشناسان خبره بررسی و تجهیزات لازم به شما معرفی گردد. به عنوان مثال زمانی که وارد فست فودی می شوید که کارشناسی های لازم روی آیتم های فنی آن صورت نگرفته باشد تجهیزات زیادی را خواهید دید که بدون استفاده در آن قرار دارد.

بررسی مالی هزینه راه اندازی فست فود

تعیین حجم سرمایه لازم در این امر بسیار مهم و با اهمیت می باشد. چون سرمایه کمتر از حد لازم شما را با مشکلات فراوانی در حین ورود به بازار روبرو می کند، وبه عکس سرمایه بیش از حد لازم نیز استهلاک منابع مالی را برای شما به ارمغان می آورد.

راه اندازی فست فود ایتالیایی

 راه اندازی فست فود ایتالیایی نیاز به مهارت و دانش در حوزه انواع غذاهای ایتالیایی دارد. غذاهای ایتالیایی البته خیلی غذاهای بیگانه ای با ما نیستند و چندین سالی هست که وارد سفره غذایی ما ایرانی ها شده اند و به همین دلیل داشتن یک رستوران ایتالیایی خیلی هم ریسک بزرگی نیست زیرا طرفداران این نوع غذاها در ایران کم نیستند.

پیتزا، پاستا، انواع اسنک، ریزیتو، بیستکا و انواع دیگر غذاهای ایتالیایی را می توان با فرا گرفتن فنون پخت آنها و تهیه چند وسیله حرفه ای آشپزخانه، تجهیزات آشپزخانه صنعتی که البته خیلی هم هزینه زیادی ندارند بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای آماده کرد و مشتریان زیادی را هم برای خود فراهم کنید.

راه اندازی فست فود

از اصول اولیه و مهم راه اندازی یک فست فود ایتالیایی بعد از انتخاب منو و چیدمان منو داشتن دانش کافی در حوزه مارکتینگ و البته دکوراسیون خاص رستوران ها و فست فود های ایتالیایی است. داشتن مکانی منحصر به فرد و خاص هم می تواند تا حدود زیادی به بازاریابی و مشتری گیر شدن مغازه شما کمک کند.

اما بدون تردید داشتن تجهیزات آشپزخانه از مهم ترین عوامل موفقیت شما است. آماده کردن یک پیتزا خاص ایتالیایی مانند پیتزا مارگاریتا را نمی توانید با تجهیزات ساده آشپزخانه انجام دهید. از این رو انتخاب و خرید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی برای موارد خاص اهمیت زیادی دارد.

در نظر داشته باشید که برای تاسیس و راه اندازی فست فود ایتالیایی به حداقل هایی مانند موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • فر پیتزا
  • پاستا پز
  • قالب پیتزا و پاستا
  • یخچال صنعتی
  • خمیر گیر پیتزا
  • پروفر پیتزا
  • سرخ کن سیب زمینی
  • گریل
  • تاپینگ
  • میز کار
  • آبچکان
  • کابینت دیواری استیل
  • و …

تهیه تجهیزات برای راه اندازی فست فود ایتالیایی صفر تا صد کاملا به منو و خواست شما تمایل دارد. شما می توانید برخی از غذاها را از منو کم و برخی را به منو اضافه کنید و یا اینکه می توانید به راحتی با استفاده از یک تجهیز چندین کار را هم زمان انجام دهید.

 

راه اندازی کترینگ

 

راه اندازی کترینگ

راه اندازی کترینگ و تاسیس یک آشپزخانه صنعتی به منظور تهیه غذا برای مردم، ارگان ها، سازمان ها، مدارس و انواع مختلف گروه های اجتماعی دیگر نه تنها کار سودآور و همیشگی است بلکه به هیچگاه از مد نخواهد رفت و دائما می توانید با توسعه توانایی های فردی خود دامنه پخت و کار خود را گسترش داده و در کنار کار خود تعداد زیادی از افراد را هم به کار گرفته و برای آنها هم کار آفرینی و تامین معاش کنید.

افرادی که به آشپزی روی می آورند همواره در همه دنیا به عنوان هنرمند شناخته می شوند. این افراد معمولا روحیه و جسارت بالایی دارند  اما باز هم وجود یک دیدگاه و نقشه راه برای تاسیس کترینگ و یا آشپزخانه ای برای غذای بیرون بر نیاز به نقشه راه دقیقی دارد.

در این گفتمان سعی داریم ابتدا شما را با نقشه راهی که نیاز دارید برای ایجاد کترینگ خود به ان فکر کنید آشنا کنیم و سپس تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی و طراحی کترینگ را نام ببریم.

برای راه اندازی کترینگ به ترتیب موارد زیر را دنبال کنید:

  • توانایی های خود را گسترش دهید: بخصوص اگر تنها چند نمونه طبخ غذا را می شناسید بهتر است دامنه دانش خود را بالا ببرید.
  • اگر نیاز به راه اندازی کترینگ بزرگ دارید و سرمایه بیشتری نیاز دارید اقدام به ثبت شرکت و یا انتخاب شریک مناسب بکنید.
  • یک منو منحصر به فرد و خاص متناسب با شرایط اقلیمی و سلیقه مردم شهر خود و یا گردشگران شهر خود آماده کنید.
  • نوبت های سرویس دهی خود را تعیین کنید. صبحانه، ناهار، شام و یا هر سه؟!
  • یک مکان مناسب ترجیحا اجاره کنید: اجاره مکان به این دلیل توصیه می شود که اگر در این مکان موفق نبودید و یا نیاز به فضای بیشتری داشتید فورا برای خود مهیا کنید.
  • کار خود را با چند نمونه غذا و محدود شروع کنید و کم کم توسعه دهید.
  • از مشتریان خود همیشه نظر خواهی کنید و نقاط ضعف خود را برطرف کنید.
  • از بهترین تجهیزات آشپزخانه برای طبخ غذا استفاده کنید: باید تجهیزات خود را کاملا حرفه ای انتخاب کنید به شکلی که کار با کیفیت بتوانید ارائه دهید.
  • ظروف به اندازه کافی تهیه کنید.
  • حتما از سازمان بهداشت و سایر ارگان ها جواز بگیرید و کارکنان خود را معاینه بهداشتی کنید و کارت آنها را در دیدرس مشتریان قرار دهید.
  • بهتر است برای سرویس دهی به سازمان ها و مدارس یک وسیله نقلیه مناسب داشته باشید.
  • به منظور اطمینان از داشتن مواد اولیه همیشگی حتما با یک شرکت تامین مواد غذایی قرارداد داشته باشید.
  • از بازاریابی و تبلیغات نترسید و مرتبا راه های مختلف تبلیغات را دنبال کنید.

 

تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس کترینگ

 

تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس کترینگ

اینکه به چه تجهیزاتی برای کترینگ نیاز دارید بستگی به بزرگی و حجم سفارشات و کار شما دارد اما با این حال همواره داشتن برخی از این تجهیزات الزامی است. ضمنا برای تهیه امکانات آشپزخانه صنعتی خود سعی کنید همیشه جدیدترین و به روز ترین امکانات را تهیه کنید چرا که گاها با یک وسیله می توانید چند کار همزمان و سریع تر را انجام دهید.

لیست تجهیزات مورد نیاز :

  • اجاق پلو پز
  • اجاق گاز صنعتی چهار شعله فر دار
  • پاتیل برنج خیس کن
  • پاتیل سرخ کن
  • چهار شعله فر دار رستورانی
  • دستگاه کباب پز صنعتی
  • دیگ پخت برنج صنعتی
  • فر دم کن برنج استیل
  • گرمخانه صنعتی
  • سبزی خرد کن صنعتی
  • سیب زمینی پوست کن صنعتی
  • خلال کن صنعتی
  • حلیم صاف کن صنعتی ( در صورت پخت غذاهای حلیمی)
  • چرخ گوشت صنعتی
  • میز کار استیل
  • کابینت دیواری به همراه آبچکان دیواری
  • و …

در این لیست جای بسیاری از تجهیزات خالی است که عمدتا در حوزه فست فود ها، پیتزا، غذاهای خارجی  و … جای می گیرند که در صورت اضافه شدن به منو شما باید به این لیست بیاورید.

صفحه قبل 1 صفحه بعد
<-blogads->